|
GRUPA 5 PODRÓŻNICY
LEŚNE ZWIERZĘTA
Dzieci rozpoznają i czytają literę "p" drukowaną i pisaną, poznają cechy charakterystyczne i obyczaje zwierząt nazywają zwierzęta żyjące w środowisku leśnym, słuchają i naśladują odgłosy leśnych zwierząt odgrywają scenki dramowe według "Przygód lisa Witalisa" Jana Brzechwy, ćwiczą czytanie, dokarmiają ptaki, (ogród przedszkolny) rozwiązują zadania matematyczne rozwijające porównywanie liczebności zbiorów.
POZNAJEMY RODZINĘ WUJKA JANKA
Dzieci: rozpoznają i czytają literę "u" drukowaną i pisaną, poznają jak wygląda życie pszczół w ulu (podział pracy, role społeczne) dostrzegają znaczenie i rolę pszczelarza, potrafią wymyślić zakończenie do opowiadania "Stary ul" tak by ul miał nowe zadania i czuł się nadal potrzebny, znają powiedzenia związane ze zwierzętami projektują wnętrze bajkowego ula, znają różne sposoby zdobywania wiadomości na temat zwierząt (czasopisma, encyklopedia), układają zdania z wyrazów, poznają liczbę 6 i jej zapis cyfrowy.
PORY ROKU
Dzieci: rozpoznają i czytają literę "r" drukowaną i pisaną, nazywają pory roku, określają cechy charakterystyczne poszczególnych pór roku, wiedzą zwierzęta przystosowują się do poszczególnych warunków pogodowych i środowiska, układają i rozwiązują zagadki słowne i obrazkowe o porach roku, potrafią czytać zdania pytające (pamiętając o funkcji znaku w zdaniu), potrafią zaprojektować strój do danej pory roku, utrwalają poznane liczby i ich zapis.
WIELKANOC
Dzieci: rozpoznają i czytają literę "g" drukowaną i pisaną, omawiają zwyczaje wielkanocne, znają różne sposoby ozdabiania jajek, rozumieją różnicę między między żartem a wyrządzeniem krzywd układają i opowiadają historyjkę obrazkową z sześciu ilustracji (dostrzegają zależności między obrazkami), potrafią zaprojektować i wykonać kartkę świąteczną witają wiosnę piosenkami, wierszami i kolorowym korowodem uliczkami osiedla "Różanka", układają zadania matematyczne do tekstu, utrwalają poznane litery (czytanka J. Białobrzeska, mini pus, rozsypanki zdaniowe, kalejdoskop obrazkowy)
|
|