|
|
Głównym celem programu jest wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie:
- jego wrodzonych możliwości twórczych intelektualnych,
- poznawanie i wyrażanie siebie w różnych formach ekspresji,
- nabywania umiejętności komunikacyjnych w kontaktach z innymi oraz kompetencji przygotowujących je do podjęcia nauki w szkole,
- wprowadzania dziecka w świat wartości ogólnoludzkich
Do szczegółowych celów określonych w programie należą:
- wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie i zdobywanie nowych doświadczeń w kontakcie ze środowiskiem: społecznym, przyrodniczym, kulturowym i technicznym,
- doskonalenie procesów poznawczych, usprawnianie pamięci oraz predyspozycji umysłowych,
- wyposażenie dzieci w wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki w szkole znajomość liter, cyfr, znaków matematycznych, czytanie, pisanie, liczenie,
- umożliwianie dzieciom odkrywania siebie i innych przez własne działania,
- wyrabianie umiejętności komunikowania się w sposób werbalny i niewerbalny,
- stymulowanie ciekawości poznawczej oraz aktywizowanie sfery wyobraźni i fantazji,
- kształtowanie postawy twórczej i myślenia twórczego,
- rozwijanie aktywnej postawy badacza w kontakcie z otaczającym światem,
- umożliwianie dzieciom dokonywania wyborów i przeżywania pozytywnych efektów własnych działań,
- zacieśnienie łączności ze sztuką (teatr, plastyka, literatura, muzyka),
- pomoc dziecku w budowaniu pozytywnego obrazu własnego "ja", kształtowanie życzliwego i otwartego stosunku do ludzi oraz przyrody,
- uczenie dzieci rozwiązywania sytuacji trudnych na zasadzie kompromisu i uwzględniania potrzeb innych.
W naszych działaniach nie ograniczamy się jednak wyłącznie do programu. W celu poszerzenia wiedzy dzieci i uatrakcyjnienia zajęć przygotowujemy różnorodne projekty edukacyjne.
|
|
|